Artykuł sponsorowany

Outsourcing kadrowy. Co to takiego?

Outsourcing kadrowy. Co to takiego?

Outsourcing kadrowy to pojęcie pojawiające się w kontekście organizacji pracy w przedsiębiorstwach. Może ono obejmować bardzo wiele zagadnień i wymagać zapoznania się z licznymi przepisami obowiązującymi w Polsce. Outsourcing pozwala na zmniejszenie kosztów poprzez odciążenie przedsiębiorcy z konieczności stałego orientowania się w aktualnym prawie. Na czym dokładnie polega?

Czym jest outsourcing kadrowy?

Outsourcing kadrowy to przekazanie obowiązków związanych z działalnością gospodarczą zewnętrznej firmie. Ma ono za zadanie odciążyć przedsiębiorcę z konieczności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z zagadnieniami administracyjnymi. Korzystając z outsourcingu, właściciel firmy może skupić się na głównych celach swojej działalności, nie tracąc czasu na zajmowanie się kwestiami kadrowymi wykraczającymi poza jego kompetencje.

W niektórych firmach zatrudnia się pracowników odpowiadających za administrację, co wiąże się z koniecznością przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego. Outsourcing kadrowy polega na zawarciu umowy z zewnętrzną firmą, co jest znacznie łatwiejsze niż znalezienie specjalisty, który może zająć konkretne stanowisko.

W skład outsourcingu kadrowego wchodzi:

  • tworzenie procedur, instrukcji, regulaminów,

  • sporządzanie kartotek, raportów i list płac,

  • dostarczanie dokumentów kadrowych,

  • reprezentowanie klienta w urzędach,

  • organizowanie szkoleń BHP.

Dlaczego warto skorzystać z outsourcingu kadrowego?

Większość przedsiębiorców nie dysponuje wiedzą z zakresu administracji, dlatego przekazanie obowiązków z tym związanych zewnętrznej firmie pozwala na zwiększenie efektywności działań. Nieznajomość prawa, które ulega ciągłym zmianom, może również doprowadzić do poważnych konsekwencji finansowych. Powierzenie takich spraw specjalistom pozwala na uchronienie przedsiębiorcy przed niebezpieczeństwem wynikającym z popełnionych błędów.

Przekazanie obowiązków kadrowo-płacowych zewnętrznym firmom odciąża właściciela przedsiębiorstwa z konieczności przeprowadzania rekrutacji specjalistów wewnętrznych. Dzięki temu może on w pełni skupić się na postawionych celach, nie tracąc czasu na organizowanie pracowników odpowiedzialnych za kwestie administracyjne – mówi specjalista z biura rachunkowego Akro.

Przed rozpoczęciem współpracy z zewnętrzną firmą warto jednak upewnić się, że doświadczenie i kompetencje jej pracowników pozwolą na kompleksowe wypełnianie wszystkich zadań dotyczących Twojego przedsiębiorstwa. Z tego powodu na samym początku wspólnych działań konieczne jest zawarcie umowy, która chroni obie strony przed wieloma komplikacjami w późniejszym czasie. Jeśli zadbasz o tę kwestię, outsourcing kadrowy może okazać się niezwykle opłacalnym rozwiązaniem.

Dziękujemy za ocenę artykułu

BŁĄD - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.