Artykuł sponsorowany

Na czym polega komunikacja interpersonalna i w jaki sposób ją udoskonalić?

Na czym polega komunikacja interpersonalna i w jaki sposób ją udoskonalić?

Komunikacja interpersonalna, czyli rozmowa towarzyszy nam na co dzień. Można ją sprowadzić do wysyłania prostych komunikatów drugiej osobie. Jednak umiejętnie prowadzona umożliwia uzyskanie licznych korzyści, choćby w sferze zawodowej. Należy pamiętać, że efektywna komunikacja interpersonalna nie polega wyłącznie na mowie. W takim razie, co odgrywa ważną rolę? W jaki sposób udoskonalić komunikację interpersonalną?

Na czym polega efektywna komunikacja interpersonalna?

Komunikację interpersonalną wykorzystujemy na co dzień, gdy chcemy nawiązać kontakt z innymi osobami. Rozmawiając, wysyłamy i odbieramy komunikaty, dzięki którym uzyskujemy m.in. nowe informacje. Jednak komunikacji interpersonalnej nie można spłycać wyłącznie do wypowiedzi. Istotną rolę odgrywają również inne czynniki wpływające na jakość oraz efekt rozmowy, ale nie każdy jest tego świadomy. Tymczasem, ich rozpoznanie oraz umiejętne wykorzystywanie umożliwia uzyskanie licznych korzyści.

Z tego względu wiele osób postanawia rozpocząć szkolenie z zakresu efektywnej komunikacji interpersonalnej we Wrocławiu. Specjaliści zauważają, że rozmowa powinna opierać się nie na mówieniu, ale słuchaniu. Prawidłowe odczytywanie pozyskiwanych komunikatów językowych, a także niejęzykowych, tj. gesty czy mimika, to podstawa jakościowej komunikacji interpersonalnej. Poprzez aktywne słuchanie nawiązujemy bliskie więzi, ponieważ pokazujemy drugiej osobie nasze zrozumienie oraz zainteresowanie tematem.

Sposób na udoskonalenie komunikacji interpersonalnej

Jakość rozmowy jest uzależniona przede wszystkim od uważnego słuchania drugiej osoby oraz wysyłania informacji zwrotnych. O naszej postawie informują komunikaty niewerbalne, czyli wszystko, co pokazujemy, nie używając mowy. Na komunikację interpersonalną ma wpływ m.in. ruch ciała, wyraz twarzy czy ton głosu. Osoba, która się poci i niespokojnie rozgląda po otoczeniu, informuje o swoim zdenerwowaniu. Umiejętność panowania nad emocjami oraz aktywne słuchanie są szczególnie przydatne w sferze zawodowej.

Najlepszym sposobem na udoskonalenie komunikacji interpersonalnej jest skorzystanie z pomocy doświadczonego eksperta, np. coacha Moniki Chwojnickiej we Wrocławiu. Profesjonalista oferuje przeprowadzenie treningów dotyczących radzenia sobie ze stresem czy warsztatów z relacji międzyludzkich. Coach wskazuje klientom sposoby na poprawę jakości komunikacji interpersonalnej, tworząc komfortową atmosferę podczas sesji. Efektywna komunikacja interpersonalna umożliwia szybsze osiąganie pewnych celów i zwiększa skuteczność podejmowanych działań.

Dziękujemy za ocenę artykułu

BŁĄD - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.