Działanie i zastosowanie bramek RFID
Bramki RFID są elementem systemu bezpieczeństwa często spotykanym w archiwach i bibliotekach. Stosuje się go w celu ochrony zebranych tam książek oraz dokumentów przed kradzieżą. Możliwe jest montowanie go w ciągach komunikacyjnych w zwiększonych odstępach, co zapewnia komfort przemieszczania osobom niepełnosprawnym bez wpływu na skuteczność działania bramek.
W jaki sposób działają bramki RFID?
Działanie bramek RFID polega na wykrywaniu etykiet tego systemu umieszczonych w przedmiotach przemieszczanych w budynku. W przypadku ich nieautoryzowanego wynoszenia aktywowany jest alarm dźwiękowy i wizualny. Bramki RFID są również połączone z systemami staffConnect™ oraz libraryConnect™, dzięki którym w łatwiejszy sposób pracownicy mogą zarządzać obiektem i kolekcją.
Oprogramowanie staffConnect™ umożliwia szybkie powiadamianie pracowników biblioteki o problemach z oznaczonym obiektem lub wynoszeniem elementów księgozbioru. Dzięki czemu mogą oni zareagować na potencjalną kradzież bez potrzeby uruchamiania alarmu.
Program libraryConnect™ zbiera informacje ze wszystkich bramek jednocześnie oraz archiwizuje je. W ten sposób możliwe jest przygotowywanie raportów o ilości odwiedzających oraz ich przemieszczaniu.
Bramki RFID składają się ze stelażu, w którym umieszczone są anteny szczelinowe wykrywające etykiety systemowe niezależnie od ich orientacji w oznakowanym przedmiocie. Ich dystrybucją i montażem zajmują się firmy, takie jak Elibron. Oprócz wyboru samego systemu RFID należy również podjąć decyzję dotyczącą jego modelu – standardowy lub premium – który będzie optymalnie odpowiadał potrzebom obiektu.
Gdzie znajdują zastosowanie bramki RFID?
System, którego elementem są bramki RFID, znajduje zastosowanie przy ewidencji i detekcji księgozbiorów bibliotek. Ze względu na swój uniwersalnym design idealnie komponuje się różną stylistyką wnętrz. Dzięki czemu montaż bramek nie ma wpływu na wygląd budynków, nawet tych o zabytkowej architekturze.
Chętnie jest wykorzystywany przez pracowników bibliotek ze względu na oprogramowanie wspierające oraz niezawodność samego systemu. To one sprawiają, że prace konserwatorskie mają miejsce rzadko, natomiast sam system RFID umożliwia kontakt z infolinią zapewniającą wsparcie techniczne w razie jakichkolwiek problemów.
Choć najczęściej korzystają z niego biblioteki oraz firmy, które chcą kontrolować przemieszczanie się dokumentów między archiwami, to bywa również wykorzystywany w halach magazynowych do ewidencji pracowników oraz detekcji przemieszczanych towarów pomiędzy sektorami budynku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
BŁĄD - akcja została wstrzymana